Ajurveda kasdienai

* Sveikata – tai tvarka organizme, liga – tvarkos suardymas. Švarus, neužterštas organizmas ir ramios emocijos – pagrindiniai sveikatos faktoriai. Sveikas žmogus “spinduliuoja” gyvenimo energiją: jo protas imlus, mąstymas aiškus, emocijos stabilios.

* Sveikata yra žymiai daugiau, nei gera savijauta – tai yra laimė, saugumo jausmas, tobulėjimo siekis, kūrybingumas, noras dovanoti džiaugsmą aplinkiniams.

* Mes veikiame savo sveikatą ne tik mintimis, emocijomis ir veiksmais, yra daugybė kitų faktorių, kurie veikia mūsų sveikatą: oras, kuriuo kvėpuojame; žmonės, su kuriais bendraujame; televizijos programos, kurias žiūrime; tai, ką valgome ir geriame; sociumas, kuriame gyvename. Viskas, kas mus supa, gali mus gydyti arba sargdinti.

* Jei norime būti sveiki, turime sveikai gyventi ir atsiminti – kaip “sugrįžti į gamtą”.. Bet ne tik į tą išorinę, kuri už lango, bet ir į savo vidinę prigimtį, išgirsti savo vidinį balsą: pirmiausiai mokytis pajusti – kas palaiko sveikatą, o kas jai kenkia.

* Mūsų “vidinis balsas” ir yra ryšys su vidine prigimtimi ir gamtos dėsniais mumyse. Tačiau retas žmogus jį girdi – dažniausiai jis užslopintas išoriniu aktyvumu ir dėmesiu išoriniams objektams. Praradę ar ignoruodami šį ryšį, mes jaučiamės prislėgti ir išsekę.

* Iš negatyvių emocijų žmogus turi mokytis išsivaduoti, nes jų slopinimas sukelia disbalansą ir ligas kuriančius toksinus. O sukauptus organizme šlakus (amą) reikia tiesiog fiziškai “išsišluoti” – išsivalyti badavimu, vaistažolėmis, vandens procedūromis ir kvėpavimu.

* Sveikata – natūrali mūsų būsena. Nenatūralu tai, kad mums pasidarė priimtini dalykai, kurie ardo sveikatą!

* Mityba gerai sveikatai labai svarbi. Išmokime atskirti alkį nuo apetito. Valgyti reikia tik tuomet, kai jaučiame alkį, o gerti – kai pajuntame troškulį.

* Maisto kiekis valgio metu neturi viršyti delnų, sudėtų drauge tūrio (rieškučių). Ši taisyklė galioja ir vaikams, todėl atkreipkite dėmesį į vaikų maisto porcijas – labai dažnai verčiame juos valgyti per daug ir tuo pačiu pratiname nuo pat vaikystės persivalgyti. Mokykimės ugdyti saiką!

* Maistas neturi būti šaltas: jis turi būti šiltas arba kambario temperatūros. Šaltas maistas lėtina ir apsunkina virškinimą.

* Valgykite lėtai, gerai kramtykite maistą. Valgio metu galvokite tik apie maistą: pajuskite skonį, kvapą. Nevalgykite paskubomis, stovėdami ar prie televizoriaus.

* Stenkitės maitintis tuo, ką užauginote ir pagaminote patys arba jūsų artimi žmonės – tokiu atveju jūs tiksliai žinote, iš ko ir su kokia nuotaika pagamintas maistas. Maistas, kaip ir vanduo, “sugeria“ nuotaikas ir emocijas tų žmonių, kurie jį gamina.

* Nevalgykite 3 valandas prieš miegą, nes suvalgytas prieš pat miegą maistas nebus gerai suvirškintas, todėl atsiras toksinų, be to, žmogus blogai pailsės. Naktį organizmas turi visapusiškai ilsėtis. Įprotis vėlai valgyti gali tapti ir nutukimo priežastimi.

* Stenkitės, kad jūsų maiste būtų visi 6 skoniai: saldus, rūgštus, sūrus,kartus, aštrus ir aitrus. Gardinkite maistą jūsų mėgiamais natūraliais prieskoniais.

* Išmokti sveikai maitintis paprasta: tiesiog nepirkite produktų, kurie yra kenksmingi jūsų organizmui (rafinuoti, chemizuoti, daug kartų apdoroti) – ir po mėnesio jūs jų net neprisiminsite.

* Prieš miegą plaukite pėdas drungnu vandeniu ir po to ištrinkite jas augaliniu aliejumi – tai natūrali raminanti priemonė. Jei kasdien masažuosite pėdas sezamų aliejumi – sustiprinsite imunitetą. Tai ypač aktualu šaltuoju metų laiku arba susirgus.

* Miegui nesirenkite daug drabužių, jų turi būti kuo mažiau, jie turi būti laisvi, neturi varžyti. Negalima miegoti su kojinėmis. Patalas turi būti lygus, patogus, švarus.

* Prieš miegą vėdinkime kambarį – miegoti neišvėdintame kambaryje nesveika. Galima miegoti vasarą gryname ore, bet ne tuomet, kai lyja ar yra rūkas. Negalima miegoti dieną saulės atokaitoje.

* Ajurveda pataria miegoti ant šono. Miegas ant kairio šono gerina virškinimo sistemos darbą ir suteikia žmogui energijos, o miegas ant dešinio šono – galimybę gerai pailsėti. Tai susiję su kvėpavimu: kai miegame ant kairio šono – aktyvesnė dešinioji šnervė, kuri suteikia kūnui pozityvią energiją ir šilumą. Todėl jei kambaryje šalta – reikia gultis ant kairio šono, kad natūraliai sušiltume.

* Miegoti ant nugaros Ajurveda nepataria, nes tai blogai veikia smegenis. Blogiausia yra miegoti ant pilvo, nes tai visiškai sutrikdo kvėpavimą.

* Nuolatinis miego trūkumas labai kenkia sveikatai: tai išsekina organizmą ir susilpnina virškinimo ugnį. Sveikiausia – anksti gultis (iki 22 v) ir anksti keltis. Jei laikomės teisingo miego režimo – sustiprėja sveikata ir auga gyvenimiška energija.

* Dienos metu miegoti nesveika – tokiu metu gali miegoti tik vaikai, ligoniai ir labai pavargę ar išsekinti emociškai žmonės. Galima trumpai nusnūsti, jei yra poreikis, taip pat galima truputį pamiegoti karščiausiu paros metu žmonėms, kurie gyvena karšto klimato zonose.

* Kenčiantiems nuo nemigos naudinga prieš miegą išgerti šilto pieno su žiupsneliu muskato riešuto ir trupučiu šafrano. Naudinga prieš miegą masažuoti kūną su augaliniu aliejumi, išsimaudyti šiltoje vonioje, nuraminti emocijas. Būtinai gultis laiku.

* Geri kasdieniniai įpročiai – dvasinės ramybės ugdymas, pozityvus mąstymas, harmoningas bendravimas su žmonėmis, sveika mityba, pakankamas fizinis aktyvumas, buvimas gamtoje, dienos režimas – tai svarus kasdieninis indėlis į gerą sveikatą 🙂 .

(Mintys iš knygų ir paskaitų apie Ajurvedą, parengė ruvi.lt)

Reklama

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s