Tik asmeniniu pavyzdžiu..

* Kokie bus auklėjimo rezultatai – priklauso tik nuo auklėtojų (tėvų, mokytojų) savybių. Visos metodikos bevertės, jei jos neparemtos asmeniniu auklėtojo pavyzdžiu. Auklėtojas negali reikalauti gero elgesio, jei pats elgiasi nederamai.

* Levas Tolstojus rašė: “ .. Auklėjimo esmė tame, kad pačiam auklėtojui reikia gyventi teisingai.. Pedagogika gi yra mokslas apie tai, kokiu būdu, pačiam gyvenant neteisingai, galima turėti gerą įtaką vaikams.. Todėl tušti ir melagingi mokslai niekada nepasiekia savo tikslų. Visos auklėjimo sunkumų ištakos tame, kad tėvai ne tik netaiso savo ydų, bet ir teisina jas, tačiau nenori tų ydų matyti savo vaikuose.“

* Ugdome tik asmeniniu pavyzdžiu: tarkim, jei tėvai sako vaikui, kad muštis negalima, bet patys gali jam suduoti – vaikas padarys išvadą, kad mušti kitą galima, nes didžiausi vaiko autoritetai – tėvai – taip daro.

* Agresyvūs vaikai savaime neužauga – agresyvumas gimsta iš suaugusiųjų negatyvaus elgesio: nuolatinio barimo, žeminimo, kritikos, pašaipų, mušimo. Tai itin nesąžiningas elgesys, kai stipresnis (suaugęs) spaudžia silpnesnį (vaiką), iš anksto žinodamas, kad šis negali atsakyti tuo pačiu.

* Vaikas neturi patirties ir kritinio mąstymo, todėl renkasi ir atkartoja tai, ką mato jį supančių suaugusių žmonių elgesyje.

* Auklėtojas gali sakyti labai gražius, labai teisingus žodžius, tačiau jie tebus tuščias garsas – “žirniai į sieną“, jei nebus paremti pačio auklėtojo elgesiu.

* Kaip ir visose kitose gyvenimo srityse, taip ir auklėjime, galioja taisyklė: negatyviais veiksmais negalima pasiekti pozityvių rezultatų. Arba: ką pasėsi, tą ir pjausi..

* Pozityvumo pamatai auklėjime – dvasinės vertybės: meilė, dėmesys, pagarba, rūpestis, geranoriškumas, nuoširdumas. Remdamiesi jomis, galime sukurti vaikams palankiausią ugdymo atmosferą. Ir ji – pirminė ir svarbiausia, svarbesnė už visas materialias gėrybes. Jokie žaislai, patogumai ar madingos metodikos nepakeis vaikui pamatinių dvasinių vertybių.

* Vaikai – lyg pirmieji pavasariniai daigeliai, kuriems reikalinga rūpestinga priežiūra, nes jie dar gležni ir silpnučiai. Kad užsimegztų ir išsiskleistų gražus žiedas – reikia meilės, dėmesio ir kantrybės. Reikia tam skirti laiką ir suprasti, kad tai ilgalaikis, palaipsninis procesas.

* Kantrybė – tėvų brandumo požymis ir geranoriškumo išraiška: tėvai turi suprasti, kad vaikai visko mokosi pirmą kartą, todėl visiems veiksmams skiria daugiau laiko, nei suaugusieji. Jei tėvai nori išmokyti vaiką savarankiškumo, turi kantriai laukti, kol vaikas išmoks kiekvieną veiksmą atlikti pats.

* Vaikui itin svarbus saugumo jausmas. Jis saugus, jei jaučiasi mylimas ir reikalingas savo šeimoje. Jis turi tai nuolat jausti – ir tai ne žodžiai, o veiksmai, palaikantys vaiko saugumo jausmą.

* Auklėtojas turi pats turėti tas savybes, kurias siekia išugdyti – tik tokiu atveju jis gali tikėtis gero rezultato. Mylėdami išmokysime mylėti, būdami geranoriški – geranoriškumo, dėmesingi – dėmesingumo kitiems, gerbdami – pagarbos, būdami kūrybingi – kūrybingumo, gyvendami sveikai – sveikos gyvensenos ir t.t.. Svarbiausia – kad žodžiai nesiskirtų nuo darbų.

* Ir nepamirškime: mes auklėjame ateities žmones. I. Kantas rašė: “Auklėjant vaikus reikia prisiminti, kad auklėjame juos ne gyvenimui dabartyje, bet ateičiai, aukštesnei žmonių sąmonės būsenai.. Auklėdami vaikus ateičiai, geresniam pasauliui, mes tuo pačiu geriname ir būsimo pasaulio sandarą“.

* Išmokyti, išugdyti geriausias vaiko savybes gali tik nuolat tobulėjantis, atviras vis platesniam pažinimui žmogus. Todėl – aukime kartu su savo vaikais, švieskimės – rodykime jiems nuolatinio tobulėjimo pavyzdį.

(iš paskaitų apie vaikų auklėjimą)

Reklama

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Connecting to %s