Džiaugsmas: praktikuokime!

Kiekvienam mieliausias vaizdas – laimingi, besidžiaugiantys žmonės: jie šypsosi, jų akys spindi, jie tiesiog švyti ir užkrečia savo džiaugsmu ir kitus.. Džiaugsmas – viena iš teigiamų žmogaus emocijų, išreiškianti laimę ir vidinę pilnatvę. Ryškiausiai ir natūraliausiai džiaugsmą išreiškia vaikai.

Visi vaikai gimsta su dominuojančiu pozityvumu, tuo tarpu dauguma vyresnių suaugusiųjų įgyja dominuojantį negatyvų požiūrį į pasaulį. Todėl galime sakyti, kad džiaugsmas yra natūrali žmogaus būsena, kurią, deja, laikui bėgant dažnai pakeičia negatyvios nuostatos.

Tačiau ir vaikams, ir suaugusiems būtent jų džiaugsmo būsena yra dvasinės sveikatos rodiklis. Kodėl? Todėl, kad džiaugsmas yra teigiama motyvacija pozityvumui – gyvenimo fonui, kuris aktyvuoja geriausias žmogaus savybes. Pozityvūs žmonės atviri gyvenimui, geranoriški, kupini entuziazmo, stiprūs dvasiškai ir fiziškai. Prisiminkime vaikus: jie nusimena tik tuomet, kai yra tam priežastis, ir tuojau pat bėga toliau džiaugtis gyvenimu :)..

Džiaugsmas visada yra mumyse, jo negalima sukelti dirbtinai, jį galime tik atverti ir pajusti, bet galime ir užgesinti. Galime ir “prisiminti“ šį savo gebėjimą, jei primiršome – tam turime atgauti vidinę pusiausvyrą ir vėl mokytis džiaugtis. Nuo mūsų pasirinkimo priklauso – ar džiaugsmas perauga į būseną, ar tik į trumpalaikes džiaugsmo reakcijas ir pojūčius.

Jei ieškome džiaugsmo tik išorėje (per daiktus ar kūno malonumus), tuomet visada būsime priklausomi nuo tų išorinių sąlygų, kurios suteikia trumpalaikę džiaugsmo iliuziją. Priklausomybė nuo tokių išorinių veiksnių atima vidinę pusiausvyrą. Netenkame vidinės pusiausvyros ir dėl niūrių minčių, kurias, kaip žinia, galime tik sąmoningai sustabdyti.

Todėl sugrįžti į džiaugsmo būseną galime pirmiausiai atsisakę negatyvių minčių. Net jei šią akimirką gyvenime kažkas vyksta ne taip, kaip jūsų manymu, turėtų būti – suvokime, kad niūrios mintys situacijos neišsprendžia, jas turime spręsti mes patys.

Kad pakreiptume gyvenimą pozityvia linkme, kad vėl išmoktume džiaugtis, imkimės mažų pokyčių, kurie tikrai įtakos didelius gerus pasikeitimus:

– Pradėkime nuo kūno: stresinės situacijos ir negatyvūs pergyvenimai formuoja raumenų spazmus, kurie savo ruožtu sukelia negatyvias emocijas – gaunasi užburtas ratas. Jį nutraukti galime paprastai: rytinė mankšta, dušas, sveika mityba, vaikščiojimas pėsčiomis, vakare – atsigulti miegoti iki 23 valandos;

– Sąmoningai formuokime pozityvią pasaulėžiūrą. Kartais labai lengvai galime įgyti emocinę laisvę nuo negatyvumo: pakanka išjungti televizorių, neskaityti negatyvių žinių, riboti ar keisti bendravimą su negatyviai nusiteikusiais žmonėmis, pakeisti požiūrį į laikinai nepakeičiamą situaciją;

– Atpraskime dėl visko jaudintis, susirūpinkime tik tuomet, kai to iš tiesų reikia. Gyvenkime paprastai ir vertinkime tai, ką turime, o ne aštrinkime dėmesį ties tuo, ko trūksta;

– Mokykimės pastebėti grožį ir gėrį aplinkui (pastabumas – sąmoningumo požymis!), matyti geras savybes žmonėse ir savyje.

Svarbiausia – pradėkime aktyviai praktikuoti džiaugsmą, praktikuokime kasdien, auginkime stabilią džiaugsmo būseną – tai ne tik lengva, bet ir labai smagu :)! Pradėkime visuomet nuo savęs ir savo artimos aplinkos – tai galime visi. Kurkime emociškai saulėtą, geranorišką ir šiltą atmosferą sau ir savo artimiems žmonėms, vėliau savo gerą įtaką po žingsnelį galėsime skleisti ir plačiau 🙂 .

Dalinamas džiaugsmas didėja ir auga, atlikti geri darbai vysto gyvenimo šeimininko poziciją (nes labai greitai pajuntame rezultatą ir įkvėpimą), o šviesios mintys, kurios visada lydi džiaugsmą – dovanoja pozityvią gyvenimo perspektyvą.. Todėl labai greitai pasidaro įprasta nuoširdžiai šypsotis, pasiūlyti pagalbą, padrąsinti, pasveikinti, pagirti, nudžiuginti, būti mandagiam kelyje, dėkoti, matyti grožį aplink, ir – iš širdies džiaugtis gyvenimu :)!..

Pabaigai – nuostabus pasiūlymas iš Astos laiško: puiki įkvepianti “sveikinimų lenta“, kurią galime pasikabinti ir namuose, ir darbe. Tam tereikia pasirinkto formato kartono, faneros ar tiesiog storesnio popieriaus lapo, ant kurio galite prisegti patikusius draugų sveikinimus, vaikučių piešinukus arba užrašyti smagius palinkėjimus, pvz: “šypsomės plačiau“, “viskas tik į gera“, “puiki diena :)“, ir pan.. Ačiū Astai 🙂 !

Gal turite savo džiaugsmo auginimo “receptų“ :)? Pasidalinkite 🙂 ..

Reklama

10 minčių apie „Džiaugsmas: praktikuokime!“

  1. Labas :). Kaip maloniai nustebinta :))). Prašom 🙂 ir noriu pakartoti ką rašiau laiške – ačiū tau už skleidžiamą pozityvumą ir taktišką parodymą kliūčių trugdančių augti dvasiškai ir tobulėti. Būk su mumis! :))

    Patinka

  2. Labas Vilte,

    Puiki tema! Ji tikrai gali padėti surasti džiaugsmą daugeliui žmonių. Belieka tik surasti džiaugsmo šaltinį savyje 🙂
    Tiesiog galiu pasidalinti savuoju džiaugsmo šaltiniu. Aš atsikeliu ryte ir pamatau saulę, tai pirmas mano džiaugsmo indikatorius 🙂 apskritai daug kas teikia man džiaugsmą, net kvėpavimas, vėjas, tyros mintys, žvaigždės, aplinkiniai žmonės 🙂 tai išoriniai veiksniai, kurie man padeda sukelti tą džiaugsmingą vidinę būseną. Bet jeigu nėra aplinkui nieko džiaugsmingo, aš su savo vaizduote nukeliauju į bet kokį įvykį praeityje, kuris man teikė džiaugsmą ir atsinešu tą būseną į dabartinę akimirką 🙂
    Praktikuojant būti laimingu žmogumi reikia būtinai daug šypsotis, daug juokauti ir juoktis 😀

    Patinka

  3. Labas vakaras, Evaldai 🙂

    Ačiū, kad pasidalinai 🙂 .Žinoma, svarbiausia – suprasti, kad džiaugsmo šaltinis – mumyse ir nepamiršti jo vis atverti 🙂 . Rytas – tam puikus laikas ir gera pradžia visai dienai. Nuoširdi šypsena – pritariu, taip pat įjungia pozityvumą.

    Svarbu tik nepamiršti, kad niekas kitas, tik mes patys galime pažadinti savo džiaugsmo būseną. Ir tikrai, kartais pakanka mielų mažų veiksmų, gal ir prisiminimų, ir nuotaika visai dienai puiki 😀 . Visiems to linkiu :).

    Patinka

  4. Pamėginti kasdien atrasti kažką naujo, net ir smulkius dalykus. Kas keisčiausia, paprasti dalykai suteikia daugiausiai džiaugsmo. Taip pat reikėtų dažniau pasijuokti iš savęs, kai paslystame, pergrūname, negalvojant apie išteptus rūbus, tuo tarpu net ir pasidžiaugti išteptais rūbais. Juk tai nekasdieniška. Kai taip pradedi žiūrėti į pasaulį pamatai, kad priežasčių džiaugtis yra begalės. 🙂 Pagrindas, yra atidumas, ir sugebėjimas įžvelgt pozityvumą. Dar vienas dalykas, mažiau ko nors tikėkitės, bei naudokitės aplinkybėm tokiomis, kokios jos yra. Ko nors nesitikėti, nereiškia ko nors nenorėti, svarbiausia suprasti, kad viskas turi savo laiką, ir mums nerėkia tikėtis, kad tai įvyks, pagal mūsų susikurtą grafiką. 🙂

    Patinka

  5. Sveiki, Dariau 🙂

    Tokios gražios mintys – AČIŪ :).

    Iš tiesų – turime tiesiog mokytis gyventi džiaugsme, pozityviai.. Esame įpratinti fiksuotis ties negatyvumu, bet juk mes galime tai pakeisti, tai mūsų valioje. Ir pradėti matyti paprastus, bet nuostabius dalykus 🙂 . Taip, priežasčių džiaugtis tikrai begalės!.. 🙂

    Patinka

  6. Atgalinis pranešimas: Tikras džiaugsmas – ruvi

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s