Kartą Mokytojas pasakojo mokiniams apie žodžių jėgą.
Vienas iš mokinių nesutiko:
– Aš nesuteikčiau žodžiams tokios galios. Argi žmogus taps nušvitusiuoju tik todėl, kad nuolat kartos žodį “Nušvitimas“? Kaip ir netapsi nusidėjėliu tik todėl, kad visą laiką kartosi žodį “Nuodėmė..“
– Tu esi neišmanėlis! – netikėtai atkirto Mokytojas.
Mokinys amo neteko nuo tokių Mokytojo žodžių.. Paskui atsipeikėjo ir pradėjo piktai prieštarauti. Prireikė nemažai laiko, kol jis nusiramino.
– Prašau, atleisk man, aš pasikarščiavau, – vėl netikėtai pakreipė pokalbį į kitą pusę Mokytojas.
Mokinys kaipmat aprimo.
– Štai tau ir atsakymas apie žodžių jėgą, – paaiškino Mokytojas, – vieni žodžiai sukėlė tavyje pyktį, o nuo kitų žodžių tu nusiraminai..
***********
Vienoje pamokoje Mokytojas kalbėjo apie konkurencijos žalą.
– O argi konkurencija nėra tinkamiausia priemonė išryškinti geriausius? – paklausė vienas mokinys.
– O taip, ji išryškina, bet išryškina blogiausia, kas yra žmonėse, – atsakė Mokytojas.
– O kas tai yra? – paklausė kitas mokinys.
– Pirmiausia – tai neapykanta, kuri skatina paminti kitus, būti savanaudišku ir elgtis nesąžiningai, – atsakė Mokytojas.
– Bet juk be konkurencijos nebus jokio tobulėjimo, ir progresas tiesiog sustos, – nesutiko mokiniai.
– Yra vienintelis progresas – meilės progresas, yra vienintelis tikras tobulėjimas – dvasinis augimas, ir žmonijos gerovė priklauso tik nuo jų, – atsakė Mokytojas.
***********
– Ir vis dėl to, Mokytojau, kaip jūs galėtumėte trumpai apibrėžti nušvitimą? – paklausė kartą vienas mokinys.
– Tai gebėjimas matyti neiškreiptą realybę, – atsakė Mokytojas.
– O argi mes nematome realybės tokios, kokia ji yra? – nustebo mokiniai.
– O, ne! Dauguma mato, deja, ne realybę, o savo nuomonę apie ją..
– O koks tame skirtumas? – neatlyžo mokiniai.
– Skirtumas toks: vienas reikalas manyti, kad skęsti audringoje jūroje, ir visai kitas – žinoti, kad nenuskęsi, nes aplink nėra jokio vandens, – nusišypsojęs tarė Mokytojas 🙂 ..
***********
Autorius nežinomas, vertė ruvi.lt
Visiems gražaus savaitgalio 🙂 !