Gilės principas

Yra toks Gilės principas, kuris teigia, kad iš gilės gali išaugti tik ąžuolas. Atrodytų – akivaizdu, bet.. tik augmenijos pasaulyje.

Gilės principas byloja, kad lengvai ir greitai augame ir tobulėjame tuomet, kai mūsų vystymasis susietas su prigimtinėmis savybėmis. Kitaip tariant – kaip ir augaluose, kiekviename žmoguje glūdi jo unikalumo “sėklos“.

Todėl turime mokytis įžvelgti žmonėse jų prigimtinių, unikalių gebėjimų užuomazgas. Bet dauguma žmonių yra įsitikinę, kad gali pakeisti kitus taip, kaip jiems norisi!..

Štai kad ir įvairūs “gyvenimo guru“: Gilės principą jie supranta atvirkščiai. Jie žiūri į tą mažą užuomazgą žmoguje ir sako jam: “Gile, aš manau, kad tu turi didelį potencialą. Truputis mokymų, truputis darbo – ir tu tapsi dideliu.. klevu!“

Bet juk gilė gali tapti tik ąžuolu – nuostabiu, stipriu ąžuolu – jei teisingai jį auginsime ir prižiūrėsime..

Kiek vėliau toks “guru“ pamoko: “Gile, tau dar reikėtų padirbėti ties klevo savybių vystymu! Rekomenduoju paklausyti daktaro Klevo Vincento Medžiou kasetę apie pozityvaus mąstymo galią klevams. Ir dar būtinai nusipirk knygą apie visų laikų nusipelniusius klevus – kad pasimokytum iš jų pavyzdžio. Patarčiau tau daugiau bendrauti su klevais, stebėti juos ir mokytis elgtis kaip jie.. Ir dar – parašiau tau afirmacijas, kurias privalai skaityti kasdien: “Aš klevas, aš galingas ir aukštas klevas! Aš nuostabus ir protingas klevas! Aš pats geriausias klevas pasaulyje!..“

Kaip manote – kas išaugs iš tokios gilės? Turbūt pagalvojote, kad ąžuolas? Taip, žinoma, bet.. labai silpnas ir nepasitikintis savimi ąžuolas – juk jam nuolat tvirtino, kad blogai būti tuo, kuo jis yra.. Jam nuolat aiškino, kad jam būtina tapti kažkuo kitu – tuo, kuo jis negali tapti.

O kas, jei būtų kitoks guru? O kas, jei jis tiesiog pagalvotų prieš mokydamas: “Pirmiausiai turiu išsiaiškinti, kokie šio žmogaus prigimtiniai gabumai. Ir kaip aš galiu padėti jam juos išvystyti?..“

Ir tik tuomet pasakytų gilei: “Tu esi ąžuolas, ir aš tau padėsiu išugdyti geriausias tavo savybes.. Štai tau knyga ir paskaitos apie ąžuolo vystymosi ypatumus, jo unikalias savybes. Štai praktikos ir pratimai. Aš šalia, jei kils klausimų – kreipkis..“

Jei kiekvienas mokytojas ar guru taip elgtųsi – visi jų mokiniai augtų ir vystytųsi lengvai ir džiaugsmingai. Tai lyg sėklos sodinimas į derlingą žemę ir rūpestinga priežiūra auginant tai, kas jau joje yra..

Jei mokame pamatyti savyje ir žmonėse tokias “sėklas“ – mes gerbiame žmones ir priimame juos tokius, kokie jie yra. Tuo pačiu mes padedame jiems vystyti gamtos dovanotus gebėjimus. O tai reiškia – leidžiame išsiskleisti jų aukščiausiam potencialui!..

(Pagal Dž. Ketkart alegoriją)

Visiems visiems gražaus artėjančio savaitgalio :)!

6 mintys apie „Gilės principas“

  1. Bet ką daryti jei esi pasimetęs, nežinai ar esi klevas ar ąžuolas? Kartais gali susiklaidinti, itikinti save kad esi klevas , pritaikyti sau jo savybes arba atvirkščiai su ąžuolo pavyzdžiu. Kaip suprasti, kas ištikrųjų esi?

    Patinka

  2. Šis tekstas labai primena visuomenės problemas. Daugelis net neįsivaizduoja kaip veikia visą(ypač ateities) lt visuomenę vien privalomasis standartinis lietuviškasis “švietimas“. Tai tai senai atgyvenusi(tiksliau tai išvis buvo klaida) autoritarišku režimu paremta įstaiga, žlugdanti vaiko svajones, kūrybiškumą(tai žmogų nužmogina) ir jį patį. Vaikystėje ir paauglystėje patirtos bėdos atsiliepia jau suaugusiam žmogui, kuris kaip ta gilė galvoja, nu ir kas kad aš “mokiausi“ klevų “mokykloje“ bet gal aš vistik ąžuolas, ne klevas?
    Laisvas žmogus yra kūrybingas žmogus- jis pats sau kuria užduotis ir tikslus, vergas neturi jokio kūrybingumo. Jau senai laikas išbraukti šios supuvusios švietimo sistemos autoritetą iš visuomenės.
    Aš žinau ką aš sakau nes pats 12 metų metų “mokiausi“ t.y vergavau, dabar juokina kaip lektorė klausia, studentai kur pradingo jūsų kūrybingumas? Pažiūrėkit į užduotį kūrybingiau… to neįmanoma padaryti.

    Patinka

  3. Labas rytas visiems :)!

    Ir man labai patiko ši alegorija, nes visos alegorinės istorijos turi nuostabią savybę – trumpai ir aiškiai perteikti tai, kas yra sudėtinga ir kartais iš pirmo žvilgsnio nepastebima.

    M. Sofija – leksas labai puikiai paaiškino, kad mus visus sistema nuo vaikystės nuasmenina taip, kad – kaip jūs ir rašote – mes nežinome, nei kas esame, nei ką galime, nei ko iš tiesų norime gyvenime.. Ką daryti tokiu atveju? Aš manau, pradėti būti savimi – dažniau įsiklausyti į save, stebėti savo pojūčius, t.y., – sugrįžti į save tikrąjį, klausyti savo širdies :). Tai nelengva, nes mus pratina gyventi šablonais, automatu, negalvojant. Bet tai vienintelis kelias suprasti save ir būti savimi.

    leksai, pritariu visu šimtu! Išsilavinimas, pats mokymosi procesas turėtų būti lengvas, džiaugsmingas – juk tai turi būti tobulėjimas, kūrybingumo išskleidimas.. O dabar – jei dar maži vaikai nori eiti į mokyklą, po kelių metų užgęsta jų entuziazmas, ir “mokymosi“ procesas tampa slegiančia prievole, nuo kurios niekur nedingsi.. Aukštoji mokykla uždeda paskutinį štampą standartizavimui – ten pribaigia bet kokius idealistinius jaunimo siekius. Rezultatas – nuasmeninti, standartizuoti vykdytojai.

    Truputį liūdna, kad tenka tokioje sistemoje gyventi, bet reikia tiesiog išmokti atskirti primetamą sistemą nuo asmeninių evoliucinių tikslų. Ir tai nereiškia kovoti ar eiti prieš – tai savo evoliucinio kelio sąmoningas pasirinkimas. Ir kai žmogus pradeda gyventi pagal evoliucijos dėsnius (o tai pirmiausiai nekenkimo principas), jo gyvenimas ir klostosi pagal aukštesnius dėsnius.

    Tik iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad tai neįmanoma, bet.. net maži evoliuciniai veiksmai vieno žmogaus ar jo šeimos narių ar bendraminčių neišvengiamai judina supuvusią sistemą, nes naikina priežastis, o ne pasekmes (juk mus vis nukreipia “kovoti“ su pasekmėmis, o tai tikrai kova su vėjo malūnais). Taigi, maži evoliuciniai veiksmai didelius kalnus verčia, nes tai – kurianti jėga, kurią palaiko aukštesnieji dvasiniai dėsniai.

    leksai – ačiū! Labai smagu skaityti bendraminčio pamąstymus! 🙂

    Visiems gražios dienos :)!

    Patinka

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s