Sveikata ir žvalumas – mūsų rankose :)

* Darykime viską, kad išlaikytume gerą fizinę formą, nes senti ir sirgti pradedame tuomet, kai kūnas pasidaro nerangus. Rinkimės tokį fizinį krūvį, kuris patinka ir yra pagal jėgas.

* Būkime pozityvūs, geranoriški ir nuoširdūs. Pyktis, irzlumas, negatyvūs praeities prisiminimai – stiprios neigiamos emocijos, kurios blogai veikia visą organizmą: odą, širdies ir kraujagyslių sistemą, virškinimo sistemą, psichiką ir t.t..

* Palaikykime normalų kūno svorį, atitinkantį ūgį ir lytį.

* Nugara – labai svarbus sveikatos rodiklis, todėl pratinkimės vaikščioti ir sėdėti tiesia nugara.

* Teisinga mityba – energijos šaltinis. Šiuolaikiniai dietologai pataria valgyti grūdus, košės, riešutus, rupią duoną, vaisius ir daržoves, o mėsą ir žuvį valgyti ne kasdien, o kelis kartus į savaitę. Turime gerti pakankamai vandens, sulčių (geriau šviežiai spaustų), pieno produktų.

* Dažniau bendraukime su mielais mums žmonėmis ir bendraminčiais – tai teigiamų emocijų šaltinis.

* Šviesa, grynas oras – tai gyvenimas. Naudokimės kiekviena galimybe pabūti gryname ore šviesiu paros laiku – tai padidins energiją. Pasivaikščiojimas miške – visapusiškai naudingas: įkvėpsime oro, pasigrožėsime gamta ir atgausime dvasinę pusiausvyrą.

* Prieš miegą vėdinkime kambarį. Sveikiausia užmigti prieš vidurnaktį, stenkimės gultis tuo pačiu metu.

* Užmigti vakare padės medus: galime pasidaryti medaus vandenį arba suvalgyti šaukštelį medaus. Geram miegui padeda ir šiltas pienas.

* Jei kamuoja nemiga, padės ramunėlių vonia: įpilkime iš anksto paruoštą ramunėlių nuovirą į vonią ir pabūkime joje 10 minučių.

* Nustatykime ryte žadintuvą šiek tiek anksčiau – keltis reikia lėtai, nes staigus kėlimasis sukelia organizmui stresą ir gadina nuotaiką, jei nespėjame ruoštis.

* Jei pabudote naktį, nepradėkite galvoti apie problemas. Geriau giliai įkvėpkite, iškvėpkite, ir pasistenkite atsipalaiduoti. Jei lenda įkyrios mintys, geriau pagalvokite apie kažką pozityvaus.

* Žvalumo ryte suteiks kontrastinis dušas: kelias minutes pabūkite po šiltu vandeniu, po to kelias sekundes – po šaltu. Tai ne tik pagerins kraujotaką, bet ir sustiprins imuninę sistemą.

* Energijos ryte suteiks košės, rupi duona, obuoliai, riešutai, kiaušiniai – pasirinktinai. Galime suvalgyti ir kažką saldaus, išgerti arbatos arba užsiplikyti žolelių. Organizmą stiprina ir žiedadulkes, kurias vartojame pirmoje dienos pusėje.

* Jei nusprendėte rytais bėgioti – darykite tai iki pusryčių, jei vakarais – tuomet valandą po valgio. Prieš bėgimą naudinga prasimankštinti.

* Jei sunku susikaupti, pajutote mieguistumą – vietoje kavos išgerkite apelsinų arba greipfrutų sulčių – tai suteiks energijos. Arba galima suvalgyti saujelę žvalumo teikiančių saulėgrąžų sėklų arba riešutų.

* Meskite žalingus įpročius, neapgaudinėkite savęs: medicina jau seniai įrodė, kad žalingi įpročiai ir sveikata – nesuderinami dalykai.

* Puikus sveikatos stiprinimo būdas – pirtis. Tik svarbu pasirinkti tinkamą temperatūrą ir nepersikaitinti.

* Labai veiksmingos vonios su įvairiais žolių nuovirais. Pvz., rozmarinas ramina, lavanda nuima įtampą, melisa ramina, spygliuočių nuovirai pagreitina kraujotaką. Būti vonioje su nuovirais patartina ne ilgiau kaip 10 minučių.

* Jei pajuntate pirmuosius negalavimo požymius ir dar nepakilo temperatūra, imkitės visų tinkamų natūralių priemonių padėti organizmui: pakaitinkite kojas karštame vandenyje su druska ar garstyčiomis, išgerkite aviečių ar liepžiedžių arbatos, suvalgykite medaus ir gulkitės į lovą – gali būti, kad tablečių neprireiks..

* Ir, žinoma – daugiau šypsokitės ir juokitės 🙂 – tai ir smagu, ir naudinga: kai juokiamės, organizmas gauna daugiau deguonies, kuris stimuliuoja visą organizmą ir teigiamai veikia psichiką.

Visiems linkiu stiprios sveikatos, geros nuotaikos ir gražaus savaitgalio 🙂 !!

Reklama

4 mintys apie „Sveikata ir žvalumas – mūsų rankose :)“

  1. Laba diena 🙂

    Tikrai viskas taip paprasta ir galima tai padaryti be jokių pastangų 🙂
    Ačiū už patarimus, nes ir pačiam idomu išbandyti kaip pasikeičia žmogaus būsena po bėgiojimo ryte ir vakare 🙂

    Patinka

    1. Evaldai, labas 🙂

      Pasikaupė įvairių užrašų sveikatos tema, nes pastaruoju metu tuo domėjausi, tai ir pasidalinau 🙂 . Smagu, jei kažkas pritiko 🙂 .

      Patinka

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s