Joga

Iš visų sveikatingumo metodų vienas efektyviausių būdų palaikyti gerą sveikatą yra fizinis krūvis – įvairūs pratimai, užsiėmimas sportu. Maža to, fizinis pasyvumas gali būti net pavojingas – vieno tyrimo metu buvo įrodyta, kad jei jauną žmogų priversime tris savaites gulėti lovoje, tai jo širdies ir kraujagyslių sistemos funkcionavimo lygis tiek suprastės, lyg jis būtų pasenęs dvidešimčia metų.

Mūsų kūnas sukurtas judėjimui, tai galime suprasti, pažiūrėję į mažus vaikus – jie nuolat juda, bėgioja, o jei ir prisėda, tai labai trumpam.. Kad šiuolaikinis žmogus juda per mažai, įrodė dar vienas įdomus tyrimas. Jauną sportišką vyrą paprašė kelias valandas atkartoti visus keturmečio vaiko judesius. Ir ką jūs manote? Po dviejų valandų vyrukas pavargo ir paprašė pertraukėlės, o mažylis ir toliau bėgiojo ir žaidė 🙂 ..

Kad žmonės nuo senų laikų rūpinosi kūno gyvybingumu, parodo seniausia sveikatingumo sistema – joga. Jai apie 5 tūkstančius metų ir tai, kad joga išliko iki mūsų dienų ir vis labiau plinta pasaulyje įrodo jos reikalingumą ir veiksmingumą. Šiandien pasaulyje yra daugybė jogos sistemų: vienos jų skirtos jėgos vystymui, kitos – lankstumui ir relaksacijai.

Nepriklausomai nuo pasirinktos jogos sistemos, atlikdamas bet kurią pozą (asaną), žmogus turi jausti savo kūną ir stebėti jo siunčiamus signalus apie komfortą arba diskomfortą. Tai sąmoningai daromi pratimai, kurie derinami su kvėpavimu. Reguliarūs užsiėmimai joga ne tik stiprina sveikatą, bet ir didina kūno lankstumą, palaiko sveiką stuburą, išmoko ir atsipalaiduoti, ir koncentruotis, vienija kūną ir protą.

Dar prieš kelis dešimtmečius joga atrodė keistuolių vienišių užsiėmimas, dabar ji tapo prieinama kiekvienam. Ar verta ją praktikuoti, ar tinka ji mums? Pabandyti tikrai verta, nes ji tinka daugeliui. Kad geriau suprastume, kas yra joga, pažiūrėkime į dažniausiai užduodamų klausimų-atsakymų apie jogą sąrašą. Gal sudomins pabandyti?.

Kas gali praktikuoti jogą?
Ją gali praktikuoti kiekvienas žmogus. Tačiau jei turite problemų su sveikata (psichiniai sutrikimai, onkologinės ligos, uždegiminiai susirgimai, kraujospūdžio ligos, neseniai patirta trauma ar operacija) – pasikonsultuokite su gydytoju, o prieš užsiėmimus pasitarkite su jogos dėstytoju. Jau įrodyta, kad daugelio ligų atveju tinkami jogos pratimai žymiai pagerina sveikatą.

Kiek kartų į savaitę reikia praktikuoti jogą?
Jogoje svarbiausia – pastovumas. Dviejų-trijų užsiėmimų į savaitę pilnai pakanka, bet jei norite pasiekti greitų rezultatų, reikėtų tam skirti 20-30 minučių kasdien.

Ar yra specialūs mitybos reikalavimai?
Užsiėmimai atliekami tuščiu skrandžiu – praėjus 4-5 valandoms po pietų arba 2-3 valandoms po lengvo užkandžio. Gerti vandenį galima prieš užsiėmimus, bet ne jų metu. Po praktikos galima gerti vandenį, o po pusvalandžio galima pavalgyti. Jei klausiate apie sveiką mitybą, tai prie jos prieisite savaime, jei reguliariai praktikuosite jogą.

Kaip apsirengti užsiėmimų joga metu?
Tinka patogi, nevaržanti judesių apranga. Pageidautina, kad keliai ir mentės būtų matomi – tai padeda dėstytojui pamatyti, ar teisingai atliekamos asanos. Jogos pratimai paprastai atliekami basomis, kad pėdos aktyviai dirbtų.

Ar yra pagalbinės priemonės?
Tai specialus kilimėlis, garantuojantis stabilumą. Gali būti panaudojami specialūs blokai, kurie yra atrama, taip pat specialūs diržai, padedantys pasilenkimams ar kojų fiksacijai kai kuriose pozose.

Ar galima nėštumo metu praktikuoti jogą?
Galima, tam yra specialiai pritaikytos programos visiems nėštumo etapams. Jos padeda palaikyti gerą būsimosios mamos sveikatą, palaiko jos kūno hormonų optimalų foną, bei padeda pasiruošti normaliam fiziologiniam gimdymui.

Ar neprieštarauja jogos praktikavimas religiniams įsitikinimams?
Joga – ne religija. Tai tam tikra technikų sistema, kuri skirta fizinės ir psichoemocinės žmogaus būsenų subalansavimui. Tai sveikatingumo praktika, vedanti į vidinio ir išorinio pasaulių harmonizavimą.

Ar galima suderinti jogą ir kitus fizinio krūvio metodus?
Galima, jei kitokiu krūviu užsiimsite po 4-6 valandų, kai atlikote jogos pratimus, arba jogos pratimus atliksite paskutinius. Geriausia, kad skirtingam fiziniam krūviui būtų skirtos skirtingos savaitės dienos.

Kokios vandens procedūros rekomenduojamos po jogos pratimų?
Iki ir po jogos praktikos galimas šiltas dušas, tik ne vonia ar pirtis.

Ar galima jogą praktikuoti savarankiškai?
Galima, bet geriau pradėti su patyrusiu dėstytoju, tuomet asanas išmoksite atlikti teisingai.

Joga – puikus fizinės ir dvasinės sveikatos bei pusiausvyros palaikymo būdas. Beveik kiekvieną pradedantį ją praktikuoti sužavi paprastumas ir greitai pastebimi rezultatai, todėl daugeliui tai tampa neatsiejama gyvenimo dalimi, sveikatos ir žvalumo šaltiniu.

“Joga atstato pusiausvyrą, harmonizuoja, valo ir stiprina Kūną, Protą ir Dvasią to, kas ją praktikuoja. Ji nurodo kelią į tobulą Sveikatą, tobulą Proto valdymą ir tobulą žmogaus sąveiką su savimi, supančia Gamta ir Dievu. Sveikata – tai turtas. Proto veikla – palaima. Joga nurodo į tai kelią“ – Svami Višnu-Devananda.

Ar praktikuojate jogą? Jei taip, pasidalinkite įspūdžiais 🙂 ..

Reklama

8 mintys apie „Joga“

  1. Įdomi jogos prezentacija. 🙂 Viskas teisingai. Kai pajunti jogos duodamą naudą jos jau neatsisakysi. Pirma pajunti, tai subtili praktika. Rekomenduoju bent pabandyti kiekvienam.

    Patinka

  2. Sveiki, guru 🙂 ,

    Ne prezentacija, tiesiog pastebėjau, kad per dažniausiai užduodamus klausimus apie kažkokią sritį galima susidaryti aiškiausią nuomonę. Ką sudomins – pasidomės giliau 🙂 .

    Pati jogos mokiausi iš knygų, pasirinkau kelias labiausiai man tinkančias asanas ir jas atlieku kasdien. Dabar, tiesa, teko padaryti pertrauką..

    Sutinku, kad pirmiausiai pajuntame jogos pratimų poveikį – tą labai sunku nupasakoti. Bet yra žmonių, kuriems nepatinka tas stabilizuojantis poveikis, gal kažkam norisi aktyvesnių pratimų. Bet pabandyti tikrai verta, pritariu. Jei netiks, galima pasirinkti kažką kitą 🙂

    Patinka

  3. labas, joga praktikuoju apie 2 metus.
    Joga – ne tik sąnarių laužymas (kaip daug kas galvoja :)),
    tai gyvenimo būdas.
    Pagerėjo kūno lankstumas, bendra savijauta, pasikeitė šiek tiek pasaulėžiūra. Labiau pradėjau klausyti savo kūno, ko jis dabar nori, ko jam trūksta..
    Manau būtina, kad jogos pagrindus išdėstytų patyręs instruktorius. Jis turėtų įkvėpti tave tam. Savarankiškai tikrai to neišmoksi, nes joga ne tik asanos. Be to grupėje dirbti daug lengviau ir įdomiau.
    užsiimdamas joga gali patirtu dar nepatirtų pojūčių.. labiausiai man patinka meditacijos, kartais pavyksta taip giliai į save pasinerti.. atrodo jog net sustoja laikas 🙂
    🙂

    Patinka

  4. Labas, Blogiukai 🙂 ,

    Dėkui, kad pasidalinote patirtimi 🙂 . Būtent – tai ne tik kūno praktikos, tai visuma, ir sunku tai nupasakoti žodžiais.

    Pritariu, kad pagrindus reikėtų išklausyti pas profesionalą. O paskui jau kaip žmogus daugiau linkęs – yra vienišių, yra mėgstančių dirbti grupėje. Pas mus šeimoje vyras dirba grupėje, o aš – viena 🙂 . Visi mes skirtingi 🙂 ..

    Dėl meditacijos taip pat pritariu, kaip tik ruošiu apie tai temą..

    Džiaugiuosi, blogiukai, kad ir čia esame bendraminčiai 🙂 .

    Patinka

  5. Ir nors jie visi kaip jiems atrodo ieško jogos – JI YRA TIK VIENA IŠ PRIEMONIŲ kuriems jos išties reikia.Ir kai aš savo laiku ieškojau jogos o man pasiūlė religiją su naujais garbinimo objektais – supratau kad reikia kažką daryti. Bet jeigu aš ieškau jogos ir man tai žada o atėjusi randu bažnyčią bažnyčioje ! – tai į ką tai panašu? Belieka DAR KARTĄ PAKARTOTI – tas metodas yra vienas visiems kas ieško savo vertikalės ir būtent Ją surasti ir reikalingas TINKAMAS JOGOS METODAS.

    Patinka

  6. Mano patirtis praktikuojant jogą tik teigiama. Eilę metų rytais atlieku tempimo pratimus, keletą jogos asanų. Lankiau jogos studiją pradžioje. Labai patiko, tik tam reikia laiko, kurio visiems kaip ir trūksta:) Juk visi turime įvairių pareigų ir pomėgių, tad viską suspėti sudėtinga. Atradau internete puikų variantą ir dabar kartais atlieku visą kompleksą pratimų. Jei kam įdomu nuoroda čia:
    http://jogasveikatai.lt/pratimai/kompleksas/apie-pratimu-kompleksa
    Man joga kol kas tik malonus užsėmimas, kuris padeda išlaikyti kūno lankstumą, gerą savijautą. Viso kito siekiu ne meditacijom, bet saviugdos literatūra, mokymais, straipsniais, knygom…
    Gražaus artėjančio savaitgalio:)

    Patinka

  7. Labas, Angela 🙂

    Iš tiesų – reikia palaikyti ir kūną, ir dvasią.. Kiekvienas renkasi tokį fizinį krūvį, koks jam labiausiai tinka: vieni renkasi jogą, kiti kažkokius rytų kultūros pratimus, o kažkas renkasi aktyvų sportą.. Dėkoju už nuorodą 🙂 !

    O augant dvasiškai labai svarbu nepamirštu taikyti įgytų žinių gyvenime.

    Ir jums gražaus savaitgalio, Angela 🙂 !

    Patinka

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s