Kaip gydomės?

Mūsų laikų paradoksas – žmonės daugiau linkę rūpintis ligomis, nei savo sveikata ir jos stiprinimu. Kiekvienas savo namuose turime stebuklingą vaistų dėžutę visiems gyvenimo atvejams. Žinoma, ji reikalinga, bet labai jau mes greiti griebtis vaistų dėl menkiausio negalavimo. Ir į vaistinę užsukame taip dažnai, kaip ir į maisto parduotuvę, bet vėl paradoksas – sergame vis daugiau. Kodėl taip yra? Vaistai ne tie ar mes kažką ne taip darome?

Pirmiausia – mes labai susiaurinome savo galimybes būti sveikais, naudodamiesi tik vienu gydymo metodu – intensyviosios terapijos metodu. Kodėl? Matyt, todėl, kad taip paprasčiau ir greičiau: simptomas-tabletė, ir bėgame toliau gyventi.. Net tuomet, kai gydytojas rekomenduoja ligos atveju ilsėtis ar specialią dietą, kad greičiau pasveiktume, arba fizioterapiją po ligos – juk dažniausiai numojame į tai ranka, tiesa?

Pasirodo, gydymo ir sveikatingumo metodų (oficialių ir neformalių) yra keletas. Tačiau efektyviausias yra sveikatos išsaugojimas. Kaip žinome, jokia liga negali paveikti organizmo, jei jo organų veikla yra subalansuota. Net traumų ar virusinių ligų atvejais toks žmogus sveiksta greičiau ir be komplikacijų. Peržvelkime pagrindinius gydymo ir sveikatingumo metodus.

1. Chirurginis metodas. Taikomas ekstremaliais atvejais – traumų arba kai reikia gelbėti visą organizmą arba organą. Jis taikomas tik tuomet, kai visi kiti metodai nepadeda.

2. Intensyvios terapijos metodas. Gydymas medikamentų ir kitų terapinių priemonių pagalba. Taikomas uždegimų, ūmių ir lėtinių ligų atveju. Tai švelnesnis metodas, kuris paprastai malšina simptomus, todėl dažnai vadinamas simptomatiniu. Jis nepašalina ligos priežasties, kuri dažnai nukeliama į ateitį ir pasireiškia analogišku, bet stipresniu variantu, arba kitokiu, bet taip pat probleminiu. Kaip ir chirurgija, tai brangus gydymo būdas, ne visada garantuojantis teigiamą rezultatą.

3. Subtili terapija. Tai gydymas homeopatinių ir patikrintų laiku priemonių, pvz., fitoterapijos ar akupunktūros pagalba. Taip gydomas, žmogus jau susimąsto apie ligų priežastis ir stengiasi nedaryti to, kas sukelia ligas. Gydymas dėl to sėkmingesnis, nes žmogus sąmoningai siekia sveikatos.

4. Profilaktinis metodas. Tai fizioterapija, gimnastika, jogos pratimai, kvėpavimo ir vandens terapija, masažai, teisinga mityba, profilaktinis badavimas ir t.t. Skirtingai nuo ankstesnių metodų, žmogus pradeda rodyti iniciatyvą ir kūrybiškai taikyti tai, kas jam padeda palaikyti gerą sveikatą, entuziazmą ir žvalumą. Šio metodo efektas didelis, bet jis priklauso nuo žmogaus sąmoningumo ir nuoseklumo. Šiuo būdu gydomos ne tik ligų pasekmės ir sustiprinamas visas organizmas, bet ir suprantamos ligų priežastys.

5. Bioenergoinformacinis metodas. Platus spektras – nuo psichoterapijos iki religinių ritualų, nuo užkalbėjimų iki liaudies gyduolių. Pavojingas tuo, kad nemokšiškumas ir menkiausias neatsargumas iš abiejų pusių, taikant šį metodą, gali sukelti rimtų pasekmių tiek gydančiam, tiek ir pacientui.

6. Savęs pažinimo metodas. Tai progresyviausias sveikatos išlaikymo metodas, kai žmogus per savęs pažinimą išmoksta gyventi sveikai, o reikalui esant, taikyti vieną ar kitą gydymo metodiką. Jis jaučia ir žino, kas jam tinka ir padeda, todėl dažnai laikosi savo sveikatos palaikymo sistemos. Išmoksta suprasti dvasinius gyvenimo principus ir jų veikimą, taip pat kūno, sielos ir dvasios sąveiką bei ryšį. Aiškiai suvokia priežastis, sukeliančias kančią ir ligas, todėl nedaro to, kas kenkia jam ir aplinkiniams.

7. Nulinis metodas – kentėjimo metodas. Yra ir toks.. Tai neigimo, bėgimo nuo sprendimų būdas, kai žmogus nieko nedaro sveikatos palaikymui (dažnai atvirkščiai, pvz., per žalingus įpročius sau kenkia), o susirgęs kenčia iki kritinės ribos, kai dažnai jau niekuo negalima padėti.

Kaip matome, pats progresyviausias – savęs pažinimo metodas – yra procesas, tai optimalus sveikatos palaikymo būdas ir adekvatus gydymas (esant reikalui). Jei susirgę taikome kažkurį metodą, tai rezultatai visuomet bus geresni, jei tikėsime gydymu ir pašalinsime priežastį, kuri sukėlė ligą. Tos priežastys gali būti įvairios – netikęs gyvenimo būdas, įtempta psichinė būsena, neteisinga mityba, žalingi įpročiai ir t.t. Daugelį šių priežasčių mes galime ir turime pašalinti, jei norime būti sveiki.

Kaip manote?

Reklama

8 mintys apie „Kaip gydomės?“

  1. Labas, Daiva 🙂

    Vaikai tam tikra prasme yra mūsų dalis, sutinkate? Nuo to, kokie mes, kaip gyvename, labai priklauso ir jų sveikata. Juk jie auga su mumis ir valgo tą patį maistą, kaip ir mes, o ir gydomi yra taip, kaip mes juos gydome. Gyvenimo būdą taip pat jiems diktuoja suaugę.

    Genetinį organizmo atsparumą vaikai taip pat paveldėja iš suaugusių. Jei suaugę vartoja įvairias mutagenines medžiagas (nebūtinai nėštumo metu, bet ir prieš nėštumą), jei neteisingai maitinasi ir gyvenimo būdas netikęs, tai ir vaikai nuo to gali nukentėti.

    Be to, augdami jie “susipažįsta“ su šios planetos aplinka – virusais ir mikrobais, todėl kartais į tokią “pažintį“ organizmas sureaguoja liguistai. Bet ir vaikams galioja ta pati taisyklė: kuo jų organizmas stipresnis, tuo įvairias ligas jie perneša lengviau.

    Todėl visuomet pradėkime nuo savęs, vaikai gyvena mūsų gyvenimo būdą, mes atsakingi už juos.

    Nieko šiame pasaulyje nėra atsitiktinio arba savaiminio, viskam yra priežastys. Gerai yra tai, kad šitame informaciniame etape mes jau galime pamatyti ir įvertinti daugelio reiškinių priežastis – tai liečia ir ligas bei sveikatą.

    Patinka

  2. Daiva, mes ne kalti, o atsakingi už savo vaikus. Galbūt, daugelio ligų priežasčių logiškai paaiškinti neįmanoma, bet ligos atveju turime griebtis ne tik tablečių, bet ir pagalvoti, jei vaikas dažnai serga – ar viską padarėme, kad jis būtų sveikas.

    Juk dažniausiai didžiausias rūpestis vaiku yra tuomet, kai jis yra dar kūdikis, o toliau? Ar teisingai jis maitinamas, ar sveikai? Ar pakankamai būna gryname ore, ar pakankamai juda? Ar suaugę savo gyvenimo būdu ir bendravimu nesukuria jam stresinių situacijų, dėl kurių taip pat silpsta organizmas? ir t.t.

    Dabar daugelis tėvų savo vaikus augina kitaip, pažangiau, ir tai labai džiugina. Žinoma, kad nei vienas blogo savo vaikui nelinki, o klaidos dažniausiai daromos iš nežinojimo. Bet juk gyvename informaciniais laikais, ir visuomet naudinga savo ir savo artimųjų labui augti ir tobulėti – tam ribų nėra, tereikia noro.

    Patinka

  3. Viskas teisingai, Ruvi, gal kiek pasikarščiavau. Labai pasimetu kai vaikai serga ir aišku pastebėjau, kad ne visada tabletės padeda. Naudojam ir močiučių metodus, kompresus, arbatas visokias ir įtrinimus. Gydytoja mūsų labai tokias priemones rekomenduoja. O su mityba tai nėra paprasta, nes visi žino koks dabar maistas. O ką jūs valgote? 🙂

    Patinka

  4. Tai kad, turbūt, neįmanoma išlikti ramiai, kai serga vaikai.. O su gydytoja jums pasisekė, jei rekomenduoja ne tik tabletes 🙂 .

    Apie mitybą trumpai nepapasakosiu. Nesu nei žaliavalgė, nei vegetarė kolkas, nors mėsą valgau labai retai. Vasarą daržoves, vaisius ir uogas valgau iš savo sodo, o žiemą – daržovių troškiniai, košės, įvairios salotos iš žieminių daržovių, riešutai.

    Maistą gaminu vienam kartui. Valgau mažai, neužkandžiauju tarp valgymų, profilaktiškai badauju. Tiesiog taip įpratau, dabar tik gal po avarijos kiek mityba pakriko, nes valgyti gamino vyras, jis paprasčiau į šį reikalą žiūri 😉 .

    Šeimynai gaminu truputį kitką, neprimetu savo mitybos būdo, bet taip pat sveikai 🙂 . Džiaugiuosi, kad ir duoną pradėjau kepti pati – kaimynai duoniniu raugu pasidalino 🙂 . Dar, tiesa, jonizuotą vandenį geriu (gyvą ir negyvą).

    Taip kad nieko ypatingo.. 🙂

    Patinka

  5. Labas rytas, Daiva 🙂 ,

    Bet juk maistas – vienas iš sveikatos faktorių 🙂 . Kiek skirsime tam dėmesio ir laiko, tiek prisidėsime prie savo sveikatos palaikymo 🙂 .

    Aš nelaikau tai prievole, tai gyvenimo dalis, būtinybė. Be to, sveikam maistui pagaminti daug laiko nereikia, čia gal gurmanai turi tam daugiau skirti laiko 😉 . Yra ir privalumas – kai maistas kokybiškas, daug valgyti nesinori, nes jautiesi sotus 🙂 .

    Patinka

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s