Ajurvedos patarimai kiekvienam

Tai rytiečių mokymas, todėl natūraliai kyla klausimas: ar tinka jis vakarų žmogui? Vakarietiškam objektyviam protui rytietiški mokymai kartais sunkiai priimami dėl to, kad ne visuomet turi atsakymus: kaip ir kodėl. Rytų mokymai paremti patirtimi, stebėjimais, praktika. Rytų išminčiai moko žmogų eiti pirmyn neskirstant dalykų į objektyvius ir subjektyvius.

Atmetus visus mąstymo skirtumus, visiems žmonėms būdingi 4 biologiniai ir dvasiniai siekiai: dvasiškai tobulėti, pasiekti materialų optimumą, susilaukti palikuonių ir būti laisviems. Norint įgyvendinti visus šiuos siekius, reikalinga gera sveikata. Rytų sveikatos mokymai paremti gilia patirtimi, todėl yra naudingi visiems. Sveikam Ajurveda padeda palaikyti gerą sveikatą, o sergančiam – ją atstatyti, taip pat sustiprinti gerovę ir kūrybinį tobulėjimą.

Kiekvienam, susidomėjusiam Ajurveda, pirmiausia reikia nustatyti savo kūno konstitucijos tipą – došą. Sudarydami charakteristikas pagal došų sąveiką, turime atsižvelgti į rasės ir kultūros savitumus. Nėra tokios individualios konstitucijos, kuri būtų sudaryta tik iš vieno elemento: kiekvienas asmuo yra trijų došų derinys, vienam ar dviem iš jų vyraujant. Todėl došų nustatymas – tik pagalbinė priemonė rasti žinių apie būdingus aspektus – dietą, darbotvarkės laikymąsi – siekiant sustiprinti sveikatą.

Yra bendri visiems patarimai, kurie tinka kiekvienam. Pirmiausia mityba. Maistas – tai kūno, proto ir sąmonės penas. Labai svarbu, kaip valgome. Valgant reikia vengti pašalinių dalykų: televizoriaus žiūrėjimo, skaitymo ar audringų pokalbių. Dėmesys ir protas turi būti nukreipti į maisto skonį. Kiekvienas kąsnelis turi būti gerai sukramtytas – iki 32 (!) kartų – tai leidžia teisingai veikti virškinimo fermentams burnoje ir skrandis gauna optimaliai susmulkintą maistą. Tai labai svarbu – valgyti ne per greitai.

Maistas turi būti šviežias ir tarpusavyje derėti. Vienu kartu suvalgyto maisto kiekis – dvi rieškučios. Jeigu maisto suvalgysime per daug, skrandis išsitemps ir reikalaus papildomo maisto. Persivalgymo pasekmės – išsitampęs skrandis ir papildomų toksinų žarnyne susidarymas. Maistas tampa nuodu, kurį organizmas sunkiai pašalina. Persivalgymas – neurotinė būsena, kurią būtina sureguliuoti. Emociniai sutrikimai, įpročiai, dieta ir aplinka yra tiesiogiai susiję.

Vandens vaidmuo gyvybiškai svarbus palaikant balansą organizme.Vanduo gali būti geriamas ir vaisių sulčių pavidalu. Nors vaisių sultys neturi būti geriamos valgymo metu, nedidelis kiekis vandens valgant yra būtinas – jį reikia gerti mažais gurkšneliais. Vanduo, geriamas valgant, padeda virškinti. Jeigu vandenį gersime po valgio, tuomet skrandžio sultys bus atskiedžiamos ir virškinimas apsunkinamas.

Šaltas, ledinis vanduo – virškinimo sistemai nuodas, o šiltas – nektaras. Geriant pernelyg daug šaltų gėrimų, mažėja atsparumas ir susidaro tulžies perteklius. Geriant pernelyg daug, vanduo organizme gali užsilaikyti, ir tada kūno svoris viršys normalų. Nereikia gerti, kai jaučiame alkį ir valgyti, kai jaučiame troškulį. Jei jaučiame alkį, tai reiškia, kad virškinimo “ugnis“ veikia, ir jei tuo metu geriame, skystis ištirpina fermentus ir virškinimas susilpnėja.

Pavalgius naudinga 15 minučių pasivaikščioti. Nusnūsti po valgio reiškia didinti kūno svorį. Valgyti ir gerti reikia disciplinuotai, reguliariai, lėtai ir sąmoningai, tuomet bus maitinamas ne tik kūnas, bet ir protas, ir sąmonė, ir pailgės gyvenimo trukmė. Jei virškinimas sutrinka, reikia pabadauti, tai padės išsivalyti ir padidinti virškinimo “ugnį“. Ir sveikam žmogui naudinga kartą per savaitę pabadauti, geriant tik šiltą vandenį – taip pailsi ir atsistato virškinimo sistema.

Gyvensena ir darbotvarkė taip pat labai svarbi kiekvienam žmogui. Dauguma šiuolaikinių sveikatos gerinimo sistemų grįstos rytiečių išmintimi. Natūralus žmogui gyvenimas – tai gyvenimas atsižvelgiant į individualią žmogaus konstituciją. Yra ir bendros visiems rekomendacijos. Keltis ryte patariama prieš saulės tekėjimą, o gultis miegoti ne vėliau, kaip 11 valandą vakaro. Kūno padėtis miegant turi būti racionali, nepatariama nuolat miegoti vienoje padėtyje.

Kasdieninis maudymasis duoda kūnui ir jausmams gaivumo. Jei yra galimybė, patariama kasdien žiūrėti į saulėtėkį 5 minutes regėjimui pagerinti. Regėjimą gerina ir žiūrėjimas į ramiai degančia ugnį, apie 10 minučių. Gulėjimas 15 minučių ant nugaros (Šavasana) nuramina protą ir atpalaiduoja kūną. Karščiuojant nedera valgyti, reikia pabadauti, geriant imbiero arbatą. Stiklinė šviežio šilto pieno su imbieru prieš miegą maitina kūną, ramina protą ir užtikrina gerą miegą.

Kūno savybės taip pat priklauso ir nuo paros laiko. Rytas nuo saulės tekėjimo iki 10 valandos – pabudimo laikas, jaučiamas lengvas apsunkimas, bet kartu energija ir žvalumas. Nuo 10 valandos iki 2 valandos dienos žmogus jaučia lengvumą, alkį ir šilumą. Vidurdienį – nuo 2 valandos dienos iki saulės nusileidimo žmogus yra aktyvus, lengvas, lankstus. Pavakarė nuo 6 iki 10 valandos vakaro – šalto oro, sumažėjusios energijos periodas. Naktis – ramybės, organizmo atsistatymo laikas.

Ajurveda nuolat pabrėžia, kad neigiamos emocijos kuria disbalansą kūne. Negatyvios žinios arba mintys gali pasireikšti galvosenoje baimės, pykčio ar prisirišimo pavidalu, o per galvoseną šios emocijos pasireiškia kūne. Neapykanta ir pyktis sukelia toksinus organizme. Nerimas silpnina širdį, o nervingumas ir tušti pokalbiai vėjais išsklaido svarbią gyvybinę energiją. Todėl labai svarbi yra proto higiena.

Svarbiausios Ajurvedos nuostata yra tokia: žmogus gali ir turi būti sveikas. Mažiausiai 80% visų ligų atsiranda dėl mūsų nežinojimo, riboto suvokimo. Ajurvedos mokymas atneša harmoniją į kasdieninį žmogaus gyvenimą, augina jo sąmoningumą, kuris žadina kūrybiškumą. Kuriantis protas realizuojasi per sąmonę ir kūną ir išsklaido visas problemas, gyvenimas įgauna pusiausvyrą ir prisipildo džiaugsmo 🙂 . Tai išminties šaltinis, iš kurio galime pasisemti kiekvienas 🙂 ..

Reklama

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s