Žakas Fresko apie transporto problemas

Autoavarijų pasaulyje kasmet įvyksta apie 6 milijonus, todėl tai labai opi šiuolaikinė problema. Spręsti šią problemą galima keliais būdais – keičiant iš esmės transporto sistemą arba, kaip jau įprasta, “lopyti“ laikinomis priemonėmis esamas “skyles“.

Automobilius galima sukonstruoti taip, kad jų korpusai negalėtų įsirėžti vienas į kitą. Galima įmontuoti į juos sensorius, kurie automatiškai mažintų greitį iškilus susidūrimo pavojui, kad išvengtų avarijos. Sensoriai galėtų padėti išlaikyti ir saugų atstumą tarp automobilių.

Tačiau visos šios priemonės pernelyg brangios, jos netarnauja tam, kad tausotų resursus ir atitraukia dėmesį nuo realių šios problemos sprendimų. Tokie sprendimai netinka ir kaip laikinos priemonės, nes yra neefektyvios ir tik pratęsia esamos atgyvenusios transporto sistemos gyvavimą.

Žymiai efektyviau ir pigiau būtų rekonstruoti miestus ir sukurti naujas transporto sistemas, kuriuos garantuoja laisvą ir greitą susisiekimą su bet kuria miesto dalimi.

Tokią transporto sistemą galėtume palyginti su susisiekimo sistema oro uoste: čia eskalatoriai, konvejeriai, liftai ir automatiniai traukiniai nuveža žmones į bet kurią oro uosto dalį be jokių avarijų.

Žinoma, reikia kurti ir saugias transporto priemones, tačiau tai ne panacėja. Juk avarija gali įvykti ir su automobiliais, kuriuose yra visi įmanomi sensoriai, ne dėl susidūrimo, o, pavyzdžiui, dėl techninio gedimo.

Dabar išleidžiamos milžiniškos sumos gigantiškiems projektams požeminių tunelių statyboms tik tam, kad būtų padidintas kelių automobiliams kiekis. Toks požiūris nieko iš esmės nekeičia, net neišsprendžia automobilių kamščių problemos – tai patvirtina automobilių avarijų atvejai užkrautose autostradose, kurios akimirksniu sudaro kilometrinius automobilių kamščius.

Tai liečia ir eismo taisykles – vien eismo taisyklių griežtinimas, baudos ir vis didėjantis jų kiekis tik patvirtina techninį nekompetentingumą. Reikia turėti omenyje visus transporto sistemos faktorius, kurie iš pagrindų pakeistų esamą sistemą ir tiesiog nesudarytų sąlygų avarijoms.

Transporto sistema yra platesnės visų mūsų gyvenimo sistemos (socialinės, politinės, ekonominės..)  dalis, todėl atspindi visas joje esančias problemas.

Kad sukurtume efektingą transporto sistemą, reikia iš esmės keisti mūsų mąstymą ir visą gyvenimo sistemą. Nereikia stengtis “lopyti“ senąją sistemą – reikia sukurti naują, nuolat besivystančią sistemą.

Turime peržvelgti mūsų požiūrį į planavimą, o taip pat tobulinti miestų struktūrą, atsižvelgiant į naujus pasiekimus ir išradimus. Būtina keisti požiūrį į resursus – jei jų nesaugosime, ateityje susidursime su sunkiomis pasekmėmis.

Palikti senąją sistemą ir stengtis ją visaip gaivinti, tuo pačiu paverčiant ją vis sudėtingesne ir vis mažiau efektinga –  ne tik neteisinga, bet ir pavojinga. O laikyti žmonių mąstymą sustingusiu ir stabdyti vystymąsi – reiškia pavergti žmones į žeminantį chaosą.

Kol yra gaivinama ir pertvarkoma mūsų gyvenimo sistema, kuri ir yra visų mūsų esamų problemų priežastis – yra nuolat atidedamas socialinis progresas ir žmonijos vystymąsis visose srityse, tame tarpe ir transporto sistemoje.

Iš Žako Fresko atsakymų į klausimus, vertė ruvi.lt

Reklama

6 mintys apie „Žakas Fresko apie transporto problemas“

  1. Jokių problemų, sprendimas jau sukurtas. Uždrausti vairuoti žmonėms. Autonominiams auto nereikės net šviesoforų, ir jie nestovės sankryžose, ir jiems saugiai prasilenkti užteks milisekundžių ir centimetrų, ne sekundžių ir metrų, kaip žmonėms.

    Patinka

  2. Matykime žmogų pirma, jo asmenybę, jo santykius, jo dvasią ir kūną. Technika pamažu braunasi į žmonių gyvenimą ir pradeda net išstuminėti. Tai nekoks ženklas – manau turėtų būt žmogus pirmoje vietoje.

    Patinka

  3. Sveiki 🙂

    Pritariu jums, scaniagti, apie autonomines transporto priemones ir transporto linijas kaip apie ateities susisiekimo būdą ir rašė Žakas Fresko. Man ši idėja artima, nes, kaip ir rašo Rūta – technika jau per daug užima vietos ir laiko mūsų gyvenime. Ir, paradoksas – vietoje to, kad pagelbėtų žmonėms, ji juos pavergia, priverčia jai tarnauti.

    Ir pritariu Rūtai, kad turime daugiau laiko skirti bendravimui, kūrybai, bendradarbiavimui, kažkaip.. jau daromės kaip mašinos be žmoniškumo 😉 . Viskas mūsų rankose, viskas prasideda nuo pirmų mažų žingsnių, tereikia pradėti kiekvienam savo gyvenime elgtis žmoniškai. O sistema – nori-nenori, bet pradės keistis, nes visi pokyčiai prasideda žmonių sąmonėje, o ne pasekmių gesinime ar senos sistemos skylių lopyme.

    Patinka

    1. Vairuojant daugiau bendravimo, negu būnant keleiviu? Technika leidžia bendrauti plačiau, greičiau ir su geresniais žmonėmis, ir tai daro mus mašinomis? Keistoka logika 😀
      Na bet nors į temą apie automobilius.
      Beje, kai automobiliai taps autonominiai, beveik neliks prasmės turėti asmeninį. Vienas automobilis aptarnaus daugiau žmonių. Kuriems nebereikės rūpintis geležim ir remontininkų sąžine. Aikštutės prie namų galės tapti visuomenine erdve, ar kaip ten vadinti parkus ir žaidimų aikšteles 🙂

      Patinka

      1. Ir tikrai, nuo transporto problemų pradėjome kalbėti apskritai apie techniką 🙂 .

        Neigti technikos privalumų tikrai neverta, bet kaip dažnai mes net nepastebime, kaip tai pakeičia mūsų gyvenimą: dauguma turi automobilius, ir ne vieną šeimoje, tai reikštų, kad galime dažniau ir greičiau pasiekti artimus žmones, bet susitinkame vis rečiau..; ko gero jau visi turi mobilius telefonus, kompiuterius, ir tai keičia po truputį “gyvą“ bendravimą į virtualų, ir pan..

        O viskas, ką jūs rašote apie transportą – ir tai, kad atkris būtinybė turėti asmeninį automobilį ir visus su tuo susijusius rūpesčius, tai tikrai privalumas. Ir, žinoma, tai, kad atsilaisvins visos tos aikštelės prie namų – didžiulis pliusas.. O dar plius oro neterš automobiliai, ir tų siaubingų kamščių nebus – tai jau tikras gėris 🙂 .

        Patinka

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s