Įpročiai, ribojantys mūsų sėkmę

Yra daug metodikų, padedančių pasiekti sėkmę. Visi žinome, kad sėkmė yra efektyvi veikla. Efektyvių ir naudingų žmogui savybių atskleidimas yra labai svarbus, bet lygiai tiek pat svarbu žinoti, kokios mūsų savybės trukdo veiklą padaryti efektyvia. Neefektyvios savybės nepastebimai gali tapti įpročiais ir pradėti riboti mūsų gyvenimą, tuomet jokios sėkmės metodikos nepadės, kiek besistengtume.

Psichologai išskyrė ir sugrupavo dažniausiai pasitaikančius, ribojančius žmogaus veiklą įpročius. Jų yra daug, bet ryškiausi yra keli. Pirmasis – baimė žengti pirmą žingsnį. Labai daug žmonių dėl nepasitikėjimo savimi ir baimės būti nesuprastam nedrįsta žengti konkrečių žingsnių savo tikslams pasiekti. Labai gaila, bet kaip tik dėl šios priežasties daug nuostabių idėjų taip ir lieka neįgyvendintos, ir daug talentingų žmonių neatskleidžia savo dvasinio potencialo.. O juk kiekvienas žmogus yra unikalus ir talentingas..

Tai taip pat liečia ir žingsnius link pokyčių gyvenime. Šiam įpročiui pateisinti sugalvojama šimtai priežasčių: negalavimai, nuotaikos nebuvimas, aplinkybių kaltinimas ar tiesiog nenoras.. Tačiau.. jei nedarysime to pirmo žingsnio, tai nieko ir nebus – neišlavinsime kažkokių įgūdžių ar profesionalumo jų nelavindami ir nedėdami pastangų, neišmankštinsime raumenų nejudėdami, neturėsime draugų nebendraudami.. Taigi, ši baimė – kelias į niekur..

Antrasis ribojantis sėkmingą veiklą įprotis – užsiėmimas smulkiais, nereikšmingais darbais, vengiant svarbaus darbo. Paplitęs įprotis, nepastebimai įeinantis į gyvenimą.. Dideliam svarbiam darbui reikia nusiteikimo, daug laiko – tam reikia susikaupti, tai ir užsiimam viskuo, tik ne tuo darbu.. Tai atrodo, kad laiko pritrūks, tai nėra ūpo, tai atsiranda smulkių, skubesnių darbelių, kurie, rodos, užims nedaug laiko, bet susumavus atima jo ne mažiau.. o didysis darbas laukia, keldamas dar didesnę įtampą ir nenorą..

Kaip atsikratyti šio įpročio? Pirmiausia, jei jau pastebėjome tokį savo elgesį, susirašykime prioritetinių darbų planą ir nuosekliai jį vykdykime be jokių nuolaidžiavimų. Tik pabaigę svarbiausią dienos darbą, pradėkime sekantį, nesiblaškykime. Žmonės net nepastebi, kaip įgyja šį įprotį, nes užvaldo iliuzija, kad smulkūs darbai atliekami greičiau, o jie.. niekad nesibaigia. Tuo tarpu svarbūs darbai kaupiasi ir.. kelia įtampą. Todėl, pirmiausia – tai, kas svarbu, o tik paskui tai, kas skubu..

Sekantis ribojantis įprotis – atidėliojimas ir delsimas, dažnai einantis greta antrojo įpročio. Jei susikaupė darbų, kuriems “nerandame“ laiko, susikaupkime ir atlikime juos, kitaip jie kels dar didesnę įtampą. Tokius darbus patariama atlikti pirmoje dienos pusėje, kai esame darbingi ir žvalūs. Be to, atlikę sunkius ar atidėliotus darbus dienos pradžioje, pajusime entuziazmą ir pasitenkinimą atliktu darbu, o kartu ir motyvaciją tolimesnei darbų eigai.

Didelius darbus patariama suskirstyti į kelis lengvai atliekamus etapus – taip lengviau pamatyti rezultatą ir tuo pačiu motyvuoti save tolimesniam darbui. Nepamirškime prieš didelius ir sunkius darbus nusiteikti pozityviai: išgerkime kavos ar mėgiamos arbatos puodelį, paklausykime mielos širdžiai muzikos.. Ir būtinai pasidžiaukime atlikto darbo rezultatais..

Ketvirtasis paplitęs ribojantis sėkmę įprotis – polinkis pernelyg analizuoti, abejoti ir svarstyti, vietoje to, kad veiktume konkrečiai. Taip gaištamas ne tik brangus laikas, bet ir susipainiojama abejonėse. Savo veiksmus būtinai turime apsvarstyti, bet tik tiek, kiek reikia konkrečiai veiklai. Toliau turime daryti tai, kas reikalinga. Galima keisti veiklos eigą, jei to reikalauja situacija, bet svarstymus “kas būtų, jei būtų, o kas, jei taip ar kitaip“, ryžtingai stumkime į šalį, nes tai atitraukia nuo tikslų siekimo.

Dar vienas ribojantis įprotis – negatyvus požiūris į viską. Kai žiūrime į viską iš negatyvios pusės, mūsų motyvacija gęsta labai greitai.. Neįmanoma savęs motyvuoti neigiamomis nuostatomis.. Negatyvumo pinklės tame, kad toks mąstymas labai greitai ir nepastebimai tampa bjauriu įpročiu. Tuomet jau ir smulkmenose įžvelgiamos problemos, pradedama kabinėtis ir kritikuoti, kaltinti visus ir dėl visko.. Ir tuo pačiu taip dažnai pateisinamas savo neveiklumas..

Pastebėjus tokį įprotį, reikia dėti sąmoningas pastangas – palengva jungtis į pozityvumą. Sąmoningai stengtis matyti savo ir žmonių teigiamas savybes, pastebėti grožį aplinkoje, matyti gėrį. Suprasti, kad negatyvus požiūris tėra įprotis, kurį galime keisti. Negatyvumas – labiausiai ribojantis žmogaus gyvenimą įprotis, todėl, jei siekiame laimės ir sėkmės, turime jo ryžtingai atsisakyti..

Šeštasis ribojantis įprotis – nenoras pripažinti savo klaidų. Nenorėdami pripažinti klydę, mes teisiname savo klaidas ir užsidarome. Su tokiu požiūriu sunku, o gal ir neįmanoma augti ir tobulėti. Visi klystame.. ir tik pripažinę klaidas ir padarę išvadas, galime judėti į priekį. Būkime objektyvūs ir atviri informacijai, kuri padeda dvasiškai augti ir atsisakyti to, kas riboja augimą – tai tobulėjimo garantas.

Ir paskutinis iš ryškiausių ribojančių įpročių – nemokėjimas filtruoti informacijos. Informacijos gausa, pernelyg didelis jos srautas kuria chaosą galvoje, o kartu ir gyvenime. Būkime atidūs viskam, ką žiūrime, skaitome ar mokomės. Mokykimės ieškoti informacijos kryptingai, filtruokime ir atsirinkime tai, kas reikalinga ir tikslinga, kitaip.. neišvengsime painiavos ir chaoso.

Atrodytų, tų įpročių nedaug, bet kaip stipriai jie gali apriboti gyvenimą.. Juk kur mūsų mintys, ten ir mūsų gyvenimo energija.. Tik mes patys ribojame save savo mintimis ir įpročiais. O kiekviename iš mūsų.. neišsemiamos galimybės. Aukime, klestėkime – leiskime tai sau – juk augimui ribų nėra, o susitraukti galime tik į tašką..

Reklama

7 mintys apie „Įpročiai, ribojantys mūsų sėkmę“

  1. Labas, Povilai 🙂
    Tai tu kaip pirštu į akį su filmuku – tiesiog labai į temą 🙂
    Šitų ribojančių įpročių sąrašą laikau nuolat netoliese, nes labai jau nepastebimai jie įeina į gyvenimą 😉 ..
    Ačiū, Povilai, už šaunią iliustraciją temai 🙂 .

    Patinka

  2. Gal jūs susitarę, taip filmukas temai tinka? Čia sutinku su Vilte, kad visi kartas nuo karto nusmunkam į tuos įpročius 😉 . Aš tai vis palinkstu į negatyvumą, atidėliojimą ir klaidas kartais teisinu… Tikrai pravartu šitą sąrašėlį netoliese turėti, kitaip greit ne tik stresinę situaciją galima sukurti, bet ir iš nevilties depresijom apsirgti. O sprendimai po ranka 😉 . Reikia tik pakoreguoti savo veiksmus. Gerai, kad priminei. 🙂

    Patinka

  3. Sveiki visi,

    Čia tas paminėjimas kavos išgerti tikiuosi buvo nesąmoningas? 🙂 Neadvokatausiu prieš kavą, bet pasidomėkime kofeino poveikiu mūsų organizmui…trumpai tariant narkotinė medžiaga.
    O dabar apie straipsnį. Mano kuklia nuomone ne tik baimė žengti pirmąjį žingsnį trukdo pradėti, bet dažniau pasitaikantis įprotis (būtent įprotis!) būti komforte. Iš ties kokią didelę dienos dalį praleidžiame komforte? Kuo ilgiau jame būname, tuo labiau sustipriname komforto įprotį. O komfortas savo ruožtu bando mus apsaugoti nuo bet kokių pokyčių, nes tai reikštų komforto praradimą dėl to sukelia baimės, nepasitikėjimo savimi ir kitus emocinius jausmus, kuriuos galima ir būtina pašalinti pasinaudojant įvairiomis metodikomis. Galima pradėti nuo frazės emocinis intelektas nagrinėjimo:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Emotional_intelligence

    Šilčiausi linkėjimai (kad nesušaltumėt!),
    Saulius

    Patinka

  4. Sveiki 🙂
    Ačiū, Sauliau, už papildomą informaciją 🙂 . Džiaugiuosi, Bagira, jei radai kažką naudingo 🙂 .
    Didžiausios pinklės tame, kad visi mūsų ipročiai galiausiai tampa mūsų charakterio dalimi ir pradeda valdyti mūsų gyvenimą. Kiekvienam žmogui jo įpročiai sukelia komforto iliuziją, nes tai JO įpročiai. O savo įpročius, kaip žinia, mes linkę absoliučiai pateisinti 😉 ..
    Tagi ir norėjau pasiūlyti kartais padaryti “reviziją“ savo sisteminiame elgesyje (įpročiuose) ir atsirinkti, kas padeda mums gyvenime, o kas riboja 😉 ..
    Ir aš prisidedu – šilčiausi linkėjimai visiems 😀 !!!!!

    Patinka

  5. Labai puikus įrašas, dėkui. Svarbiausia jog viskas seniai žinoma, bet taip sunku imti ir įsileisti į savo gyvenimą visus šiuos pokyčius.

    Patinka

  6. Ačiū, Aure, už jūsų atsiliepimą 🙂
    Sutinku, kad nuo žinojimo iki veiksmų dažnai būna labai ilgas atstumas.. O ir pokyčiai greitai nevyksta – reikia duoti sau laiko 🙂 .
    Yra posakis: “sugendam“ greitai, taisomės ilgai 😉 . Svarbu žinoti, ką taisyti 🙂 ..
    Jaukaus visiems vakaro 🙂 .

    Patinka

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s